perjantai 3. tammikuuta 2020

6. Wicked game








Olin syyttänyt ja ruoskinut itseäni koko automatkan takaisin kotiin, ja se on pitkä matka tehdä molempia. Kärsin hirvittävistä syyllisyydentunnoista ja varovasti astuin ovesta sisään. Rachel ei kuullut saapumistani ja häpesin hirvittävästi nähdessäni hänen kauniisti kaartuvan vatsansa. Hän kantoi kehossaan meidän yhteistä lastamme. Minun lastani. Mieleni teki itkeä. Tunsin itseni hirviöksi.




Kävelin hänen perässään parvekkeelle ja Rachel äännähti hämmästyneenä kuullessaan oven avautuvan. En uskaltanut sanoa sanaakaan, en antaa hänen katsoa itseäni silmiin, joten kävelin suoraan hänen luokseen ja vedin kiihkeään suudelmaan. Tunsin hänen ihonsa muuttuvan kuumaksi. Miksi ihmeessä hän oli kieltänyt tämän minulta näin kauan?




Huuleni hakeutuivat hänen kaulalleen. Nuolin, suutelin ja purin hänen herkkää ihoaan ja Rachel valitti.
-Mennään sänkyyn,
sanoin ja vedin hänet perässäni yläkertaan. Rakastelin häntä lempeästi ja varovasti ja yritin parhaani mukaan sulkea silmistäni Juliettan, tämän himosta kosteat silmät ja lantion, jonka nousi liikkeitäni vastaan samalla raivolla, jolla itse häntä taoin. Ymmärsin taisteluni turhaksi ja aloin purkautua Rachelin sisälle ajatellen toista naista. Inhosin itseäni vieläkin enemmän.




Aikaisin seuraavana aamuna soitin hänelle. Olin saanut tietää, että hän asui samassa kaupungissa.
-Meidän täytyy puhua,
sanoin esittelemättä itseäni Juliettan vastattua.
-Tule käymään. Näet samalla poikasi.




Olin kuin tulessa kävellessäni alakertaan. Löysin Rachelin keittiöstä.
-Mun täytyy lähteä käymään ulkona. Asiakas,
sanoin lyhyesti. Tästä se alkoi, valehtelu, tajusin ja päätin samassa, että tähän se myös loppuisi. En voisi jatkaa mitenkään näin.




-Sun selkää särkee,
totesin turhasti Rachelin venytellessä.
-Lapsi painaa kuin synti. Saisi tulla jo ulos,
hän voihkaisi. Kaikki oli perusteellisesti muuttunut ja mietin, voisinko koskaan päästä tästä syyllisyydestä eroon. Häpeäkseni tunnustan, että käytännössä pakenin ulos asunnosta.




Pieni vaaleahiuksinen poika, jolla oli minun silmäni. Rakastuin lapseen välittömästi.




En tiennyt mitä sanoa taaperolle, joten juttelin niitä näitä, kyselin päivästä, mitä poika oli syönyt ja sain vastauksia, joista en ymmärtänyt sanaakaan.
-Mitä haluaisit tehdä,
kysyin sitten.




-Leikkii,
poika vastasi varmalla äänellä ja sen sanan ymmärsin.




Nostin hänet käsivarsilleni, pyöritin ympäri, heitin ilmaan, annoin hänen ratsastaa minulla kuin hevosella.




Sitten Julietta tuli ja laittoi pojan nukkumaan. Katselin sillä välin ulos ikkunasta ja tein päätöksiä. Minun olisi lopetettava suhde Juliettan kanssa ennen kuin se edes alkaisi uudestaan. Tapaus Windenburgissa johtui vain minun surustani, humalatilasta, selitin itselleni.
-Poika nukkuu ja hoitaja tuli. Lähdetään,
Julietta sanoi.




Menimme puistoon istumaan, tai minä istuin, sillä jalkani eivät enää vain kantaneet. En pystynyt katsomaan Juliettaa. Hänen hajuvetensä ote säilyi ulkoilmassakin ja haava oli tuore. Muistin aivan liian hyvin, miltä hän tuntui ja miten hän vastasi intohimooni. Rakkauteni häntä kohtaan oli liian vahva, ylitsevuotava. Puristin reisiä sormillani pitääkseni ajatukseni kirkkaina.




-Oliko poika niin kauhea,
hän kysyi lopulta vähän hermostuneen oloisena.




-Rachel on raskaana,
möläytin ulos ja Juliettan ilme muuttui.




Hän istahti alas viereeni puhumatta.
-Olen tosi pahoillani. Mä en suunnitellut sitä mitä tapahtui ja se ei olis saanut tapahtua. Ei olis. Se oli niin väärin.
En pystynyt vieläkään katsomaan häntä pidempään. Itsehillintäni oli ohuen narun varassa ja pelkäsin sen napsahtavan poikki mikä hetki tahansa.




-Mä olen pahoillani,
Julietta kuiskasi ja nyt käännyin vilkaisemaan häntä. Hän katsoi poispäin, maahan, ja sydäntäni puristi. Tartuin hänen käteensä varovasti.
-Kaikki on mun syytä,
sanoin hänelle.




-Ei ole Lucas. Mä rakastan sua edelleen. Tosi paljon. Isä..
Hänen lauseensa jäi kesken ja samassa tajusin kaiken. Hänen isänsä oli toimittanut Juliettan pois, kieltänyt pitämästä yhteyttä. Julietta rakasti minua. Miten väärin kaikki olikaan? Miksi me emme olleet saaneet yhteistä elämää? Kipu sykki sydämeni tahdissa. Juliettan hento käsi kädessäni lähetti väreitä selkärankaani pitkin ja tiesin, että minun olisi irroitettava otteeni aivan hetimmiten.




-Julietta. Jules. Mä en... Me ei voida jatkaa. Ei näin. Se on väärin Rachelia kohtaan.
Anelin ja pelkäsin. Hän nosti suuret, siniset silmänsä minua kohti ja katsoi vakaasti.
-Mä ymmärrän. Silti... Mä en voi sille mitään, että mä kaipaan sua aivan järkyttävän paljon. Mä kaipaan sua niin silmittömästi, että se koskee,
hän kuiskasi käheästi ja se pieni lanka, joka piti mun tahtoa kasassa, katkesi siihen.




Kiedoin käsivarteni hänen ympärilleen ja vedin hänet suudelmaan. Tätä minä halusin. Juuri tätä. Julesia. Suutelimme ensin kevyesti, sitten yhä nälkäisemmin ja lopulta vein hänet katseilta piiloon puun taakse, riisuin housut ja nostin hänet syliini selkä puuta vasten, otin siinä ja huudot me tukahdutimme kiihkeisiin suudelmiin.



**********


Mahdollisuuksien mukaan yritän löytää osiin nimikkobiisejä. Aina se ei onnistu ja jos tarina jatkuu pidempään, kuten tarkoitus on, multa loppuu biisit joka tapauksessa kesken =D  Olen nyt menossa vahvasti vanhoissa "klassikoissa" mun omasta nuoruudestani. Nämä biisit ei ehkä ole sitä mun ominta musiikkia, joita tähän mennessä on kuultu, sillä mua itseäni viehättää hieman raskaampi poljento ;-) Näissä kuitenkin joko biisien nimi tai sen sanoma kokonaisuudessaan on tähän mennessä kertonut asioita, joita mä haluan sanoa. Siksi näin.

Voi Lucas, Lucas, minkä teit. Hänen itsehillintänsä on olematon ja häntä ohjailee hänen oma sydämensä sekä itsekkäät halunsa. Rachel on ainakin toistaiseksi tietämätön tästä kaikesta, vaan kuinka kauan?


7 kommenttia:

  1. Taas pitää vain hehkuttaa sun kirjoitustyyliä, kun se on vaan niin mukaansatempaava! Lucaksesta alkoi tässä osassa huokua suurta syyllisyyttä, mutta samalla suurta kaipuuta Juliettaa kohtaan. Julietta tuo mukanaan vanhoja tunteita ja kaipuuta siihen, miten asiat nuoruudessa olivat. Lapsen esittely ei varmastikaan auttanut yhtään asiaa.

    Toisaalta, löytääkö Lucas samanlaista onnea Rachelin kanssa? Hän on ainakin syyllisyyden tunnoissa siitä, että on alkanut valehdella ja on rakastellut toisen naisen kanssa. Kumpi loppupeleissä merkitsee enemmän, jännittävä seikkailu Julietan kanssa vai turvallinen arki Rachelin kanssa? Molempia hän ei voi pyörittää yhtäaikaa ainakaan kovin kauan. Vai voiko? Se jää nähtäväksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos =)

      Lucas on järjestänyt itsensä todelliseen pinteeseen, eikä hänellä oikein ole enää jäljellä kuin huonoja ja vielä huonompia vaihtoehtoja, sikäli kuin hän aikoo tehdä jonkinlaisen valinnan. Valitseeko hän vai jääkö hän kiinni? Seuraava osa vastaa näihin kysymyksiin =) Kovin kauaa siis en pidä teitä lukijoita löysässä hirressä =D

      Poista
  2. Mä jotenkin toivoin, että Lucas olisi ollut sen verran suoraselkäinen, että olisi kertonut petoksestaan oma-aloitteisesti, mutta eipä hän sitten kertonut. Miehen itsekkyys on kyllä hyvin epämiellyttävää. Vaihtoehdot, mitä tästä voi seurata ovat vain huonoja. Päätyy hän sitten loppujen lopuksi kumman naisen luo tahansa, niin toivottavasti hän ei tee sitä virhettä, että jättää toisen täysin yksin lapsen/lapsien kanssa. Ei hänen kannata alkaa lapsilleen kostaa omia virheitään. Voihan se olla siten, että loppujen lopuksi Lucas ei saa kumpaakaan naisista itselleen.

    Jotenkin toivon, että Lucas päätyisi kertomaan petoksesta itse. Vaikkakin se on jo tässä vaiheessa aivan liian myöhäistä, niin silti. Rachel ansaitsee joka tapauksessa tietää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lucas ei todellakaan ole mikään suoraselkäisyyden perikuva, se on sanottava. Mies yritti, hän todella yritti, lopettaa suhteen, mutta hän on Juliettan suhteen äärimmäisen heikko. Nainen on hänen ensirakkautensa ja se suhde päättyi liian äkkinäisesti, joten hän ei ehtinyt koskaan lakata rakastamasta naista. Nyt hän rakastaa kahta, molempia eri tavoin, ja Julietta saa häneltä sen intohimoisen rakkauden, joka vaimolle kuuluisi. Sen vuoksi hänen ja Rachelin suhde ei ole ollut tasapainoinen, kuten Rachel itsekin on huomauttanut. Pian nähdään, miten tässä käy =)

      Poista
  3. Voi Lucas! Ei näin, ei näin (ja silti mun päässä draamannälkäinen demoni huutaa, että juuri näin, juuri näin... :'D)!

    No, pitää sanoa, että ainakin hän yritti pistää sille lopun, mutta lopputulema ei nyt lainkaan ollut sitä mitä piti. Hmph. Rachel parka, viimeisillään raskaana ja mies pettää minkä kerkeää. Mitähän tästä vielä seuraa?

    Draamannälkäisenä janoan lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nauroin ääneen tälle draamannälkäiselle demonille, sillä se sama on juuri mun omassakin päässäni =D Ihana saada kirjoittaa tällaista, mikä on oikeasti vastoin kaikkia omia periaatteitani, sillä draamasta syntyy ne parhaat tarinat ja kuviot ;-)

      Lucas on tehnyt erittäin väärin ja tietää sen. Hän taistelee omien demoniensa kanssa ja saa nähdä, miten kaikki päättyykään.

      Poista
  4. Menen asap lukemaan myös tuon uuden osan, mutta Crosseilla on myös uusi osa! :D

    VastaaPoista